localhost

Localhost چیست؟

یک راه خوب برای تصور localhost در شبکه های کامپیوتری این است که به آن به عنوان “this pc” نگاه کنید. این نام پیش فرض برای برقراری ارتباط با رایانه شما با استفاده از شبکه آدرس حلقه استفاده می شود.

 

آدرس حلقه دارای IP پیش فرض (127.0.0.1) است که برای آزمایش برنامه ها در رایانه شما ، بدون ارسال اطلاعات از طریق اینترنت مفید است. وقتی برنامه هایی را آزمایش می کنید که کاملا آماده نیستند ، این امر کمک می کند.

 

وقتی از رایانه خود با یک آدرس IP تماس می گیرید ، معمولاً سعی می کنید از طریق اینترنت با رایانه دیگری تماس بگیرید. با این حال ، با آدرس loopback ، با localhost یا رایانه خود تماس می گیرید.

 

اگر می خواهید در مورد شبکه های کامپیوتری بیاموزید ، مهم است که زبانی را که با آن روبرو می شوید ، درک کنید. هیچ مکانی برای شروع بهتر از یادگیری در مورد localhost نیست.

localhost

127.0.0.1 و آدرس loopback چیست؟

مانند آدرس IP ، هنگام تایپ novinparva.com در مرورگر وب ، شما را به وب سایت میزبانی محلی خود ، صفحه اصلی Novin Parva ، هدایت می کند. بنابراین localhost شما را به کجا خواهد برد؟ شما را به کامپیوتر شما می برد. این وضعیت به عنوان آدرس loopback نیز شناخته می شود.

 

مانند هر نام دامنه دیگری ، localhost همچنین دارای آدرس IP (پروتکل اینترنت) است. دامنه آدرسها بین 127.0.0.0 تا 127.255.255.255 است ، اما معمولاً 127.0.0.1 است. تلاش برای باز کردن آدرس 127.0.0.1 در اتصال IPv4 باعث ایجاد یک حلقه برگشت می شود و شما را به سرور وب خود ارجاع می دهد. همچنین می توانید بازگشت به سرور خود را با اتصال IPv6 شروع کنید.

 

بخش اول آدرس – 127 – فقط برای حلقه های پشتیبان محفوظ است. به همین دلیل ، پروتکل کنترل انتقال و پروتکل اینترنت (TCP/IP) بلافاصله تشخیص می دهند که می خواهید پس از وارد کردن آدرسی که با این شماره ها شروع می شود با رایانه خود تماس بگیرید. به همین دلیل هیچ وب سایتی نمی تواند آدرس IP داشته باشد که با 127 شروع می شود. در صورت راه اندازی ، این عمل یک دستگاه loopback ایجاد می کند. که یک رابط مجازی در داخل سیستم عامل رایانه شما (OS) است.

 

localhost برای چه مواردی استفاده می شود؟

علی رغم معنای ساده ، localhost در صورتی که توسعه دهنده و یا مدیر شبکه هستید مفید است. به طور کلی ، سه مزیت وجود دارد که  loopback ارائه می دهد:

تست برنامه کاربردی تحت وب

استفاده از localhost یکی از کاربردهای اصلی برای توسعه دهندگان است. به خصوص اگر آنها برنامه های تحت وب یا برنامه هایی را ایجاد می کنند که نیاز به اتصال به اینترنت دارند. در حین توسعه ، آزمایشاتی برای بررسی اینکه آیا برنامه ها واقعاً کار می کنند ، اجرا می شود. با استفاده از یک loopback برای آزمایش آنها ، توسعه دهندگان می توانند یک اتصال به localhost ایجاد کنند تا در رایانه و سیستمی که در حال حاضر از آن استفاده می کنند آزمایش شود.

 

هنگامی که سیستم عامل شما یک سرور وب شبیه سازی شده می شود ، هنگامی که یک loopback فعال می شود. می توانید فایل های لازم یک برنامه را در سرورهای وب بارگذاری کرده و عملکرد آن را بررسی کنید.

مسدود کردن سایت

یک ترفند جالب دیگر مسدود کردن وب سایت هایی است که نمی خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید. Loopback برای جلوگیری از ورود مرورگر به سایت های مضر مانند مواردی که حاوی ویروس هستند مفید است.

 

با این حال ، قبل از یادگیری نحوه کار این ، باید بدانید “فایل میزبان” چیست و نقش آن در این زمینه چیست. همانطور که می دانید ، همه دامنه ها دارای آدرس IP هستند. شما می توانید یک وب سایت وارد کنید زیرا DNS یا Domain Name System به دنبال آدرس IP مناسب است که سایت تحت آن ثبت شده است.

 

رایانه شما با ذخیره فایل میزبان برای هر سایتی که بازدید کرده اید ، به بهبود این روند کمک می کند. این فایل شامل آدرس IP و نام دامنه وب سایت ها است. می توانید آدرس IP را به 127.0.0.1 تغییر دهید و سایتی که میزبان پرونده ای است که شما تغییر داده اید ، شما را به localhost هدایت می کند.

 

برای مثال  سرپرست کامپیوتر یک شرکت می تواند که دسترسی به یک وب سایت را مسدود کند.

 

تست سرعت

به عنوان یک مدیر شبکه ، باید مطمئن شوید که همه تجهیزات و TCP/IP در بهترین وضعیت هستند. می توانید این کار را با آزمایش اتصال و ارسال درخواست پینگ به localhost انجام دهید.

 

به عنوان مثال ، به راحتی می توانید خط فرمان یا ترمینال را باز کرده و “ping localhost” یا “ping 127.0.0.1” را وارد کنید. آزمایش localhost نشان می دهد که همه چیز چقدر خوب عمل می کند ، از تعداد بسته های داده دریافتی ، ارسال شده یا از دست رفته ، تا مدت زمان انتقال اطلاعات. اگر مشکلی وجود داشت ، می توانید بلافاصله هر مشکلی را که رخ داده برطرف کنید.

 

نتیجه گیری:

 

اکنون متوجه شده اید که localhost فقط یک اصطلاح فنی برای رایانه شما نیست. این یک نام پیش فرض است که به شما امکان می دهد برنامه ها را آزمایش کنید. اگر می خواهید تکنسین فناوری اطلاعات باشید ، باید بدانید که localhost چیست و چگونه با توجه به نیازهای خود از loopback استفاده کنید.

برای خواندن دیگر مقالات مرتبط اینجا کلیک کنید.

منابع:

www.hostinger.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا