501 Not Implemented

ارور 501 Not Implemented و آموزش رفع آن

ارور 501 Not Implemented یا همان خطای Not Implemented یکی از کدهای وضعیت HTTP به معنای “عملیات انجام نشده” است. خطای ۵۰۱ ممکن است در همه سیستم عامل‌ها با همه مرورگرهای قدیمی یا جدید نمایش داده شود. چون این یک خطا از دسته بندی خطاهای **۵ بوده و یک خطای سمت سروری است.

خطای HTTP 501 یکی از نادرترین خطاهای HTTP است. خطای HTTP 501 با نام دیگری تحت عنوان Not Implemented شناخته شده که به معنای عملیات انجام نشده است. احتمالاً تا حالا با این خطا روبرو نشده‌اید چون به رایجی خطاهای دیگر مثل خطای ۴۰۴ نیست. اما بد نیست اطلاعاتی در مورد این خطا و رفع خطای ۵۰۱ داشته باشین. وقتی کاربران با این خطا روبرو میشوند جای نگرانی ندارد چرا که آن‌هاهیچ اشتباهی نکرده اند و این خطا از جمله خطاهای سمت سرور یا Server-Side است.

ارور 501 Not Implemented چیست؟

وقتی با این خطا روبرو می‌شوید، ممکن است تحت این عنوان برای شما نمایش داده شود: Not Implemented که به معنای عملیات انجام نشده است.

این ارور در صورتی که وب سرور از متد (Method) ارسال شده باشد و توسط کاربر (مثلاً مرورگر) پشتیبانی نشود، نمایش داده می‌شود. یعنی چیزی در وب سایت از طرف سرور درست کار نمی‌کند و اجازه نمی‌دهد که صفحه به طور کامل بارگیری شود. اما دلایل رخ دادن همچین خطایی متفاوت است. بنابراین بهتراست برای رفع خطای 501 Not Implemented همه‌ مشکلات احتمالی در نظر گرفته شود تا بتوانید دوباره وب سایت را راه اندازی کنید.

برای بارگیری یک صفحه در مرورگر، درخواستی به وب سرور ارائه می‌شود و زمانی که نشانی اینترنتی داده می‌شود، درخواستی برای بازیابی محتوایی خاص ارسال می‌شود. سرور بعد از دریافت چنین درخواستی نتیجه‌ مربوطه را همراه یک تیتر با کد وضعیت برای درخواست به عنوان پاسخ میفرستد.

این ارور می‌تواند به شکل های زیر به کاربر نمایش داده شود:

  • Not Implemented
  • Error 501
  • HTTP 501
  • Not Supported
  • HTTP Error 501 – Not Implemented
  • Method Not Implemented
  • 501 Method Not Implemented
  • Not Implemented 501

دلایل رخ دادن ارور 501 Not Implemented

همانطور که برای خطاهای دیگر مانند ارور 408 و ارور 401 ،دلایل زیادی دخیل بودند، شرایط مختلفی وجود دارد که باعث میشود ارور 501 Not Implemented برای شما نمایش داده شود. در این قسمت دلایل احتمالی برای رخ دادن خطای 501 را بررسی می‌کنیم.

1. ویروس یا بدافزار

وجود ویروس یا بدافزار می‌تواند باعث بروز ارور 501 Not Implemented در سیستم شما شود. ویروس باعث میشود عملکرد سیستم تحت تاثیر قرار بگیرد و نتواند با سرویس وب ارتباط برقرار کند. در این شرایط هم ممکن است سیستم به عنوان پاسخ، Error 501 را نمایش دهد اما دلیل اصلی خطا سرور نیست بلکه سیستم شماست.

بنابراین برای جلوگیری از همچین خطایی بهتر است یک اسکن کامل از سیستم خود انجام دهید. تا هیچ‌ گونه تهدیدی نتواند باعث بروز چنین مشکلی شود.

2. اضافه بار سرور (ترافیک زیاد)

یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل میتواند اضافه بار سرور باشد. در واقع افزایش ترافیک میتواند باعث کندتر شدن ارتباطات شود و در نتیجه به عدم انجام شدن درخواست کاربر ختم شود. در نهایت سرور ارور 501 Not Implemented را نمایش می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشین که برای رفع ارور 501 لازم است که ثابت بودن افزایش ترافیک را بررسی کنید و در صورت ثبات، از خدمات میزبانی بهتری استفاده کنید.

501 Not Implemented

رفع ارور 501 Not Implemented

در واقع برای رفع ارور 501 لازم است که با سرویس میزبان تماس گرفته شود. اما بهتر است بعضی از تنظیمات را در سایت کامپیوتر محلی بررسی کنید. به این دلیل که برخی عوامل مرتبط باعث می‌شود این خطا با وجودی که مربوط به سرور است رخ بدهد. در این قسمت چند گام برای رفع خطای 501به شما آموزش می‌دهیم.

۱. صفحه مورد نظر را دوباره بارگیری کنید

شاید این کار تلاشی بی‌نتیجه باشد. اما هروقت خطایی مثل Error 501 رخ بدهد، کد وضعیت HTTP نشان دهنده‌ عدم دسترسی سایت است و این تلاش باید انجام شود. زیرا ممکن است مشکل به علت افت لحظه‌ای در ارتباط با سرور باشد، که این یعنی اینترنت خراب بوده و در عرض چند دقیقه مشکل برطرف می‌شود. پس نتیجه می‌گیریم این راهکار همیشه یک راه حل معتبر محسوب میشود.

۲. کش مرورگر خود را پاک کنید

زمانی که مرورگر، صفحه‌ای را بارگیری می‌کند، چندین فایل در کامپیوتر شما ذخیره می‌شود و زمان ایجاد درخواست جدید برای همان صفحه، همه‌ فایل‌ها دوباره بارگذاری نمی‌شوند. پس یعنی سرعت کار بالا می‌رود و از طرفی اگر آن فایل‌ها در سرور تغییری داشته باشند در مرورگر منسوخ می‌شوند. همین تفاوت بین فایل‌ها می‌تواند باعث ایجاد مشکل ارتباطی با سرور شود و در نهایت به بروز خطای 501 Not Implemented منجر می‌شود. در حالی که خطایی در سرور رخ نداده است.

جهت مطالعه دیگر مقالات مرتبط صفحه آموزشگاه را مشاهده نمائید.

منبع: www.rockcontent.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا