error-500

ارور 500 چیست؟ آموزش رفع ارور 500 Internal Server Error

 

ارور 500 که عموما با پیغام http error 500 در مرورگر نمایش داده می‌شود، یکی از عمده خطاهای رایجی است که در هر سایت رخ می‌دهد. از آنجایی که این خطا در دسته خطاهای 5xx قرار دارد مربوط به بروز خطا از سمت سرور یا همان هاست می‌شود.

ارور 500 می‌تواند بدترین خطایی باشد که مدیر هر سایتی با هر سیستم مدیریت محتوایی آن را تجربه خواهد کرد. چرا که به دلیل ارتباط این خطا از سمت برنامه نویسی سایت بیشترین سهم را در بین خطاهای رایج وردپرس به خود اختصاص داده است. اگر به پیغام نمایش داده شده در این خطا دقت کنید متوجه می‌شوید که این خطا با عنوان خطای داخلی سرور یا خطای داخلی 500 نیز شناخته می‌شود که در هر صورت برای رفع ارور 500 باید از راهکارهای مختلفی استفاده کرد.

قبل از هر چیز باید دید دلیل به وجود آمدن ارور 500 چیست. در این مقاله به معرفی روش‌های مختلف رفع خطای 500 می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید این خطا را در سایت خود برطرف کنید.

 

ارور http error 500 چیست؟

ارور 500 Internal Server که به معنی خطای داخلی سرور است یکی از متداول‌ترین خطاهای رایج HTTP است که در سایت‌ها رخ می‌دهد. شاید بپرسید که چرا اصلا این خطا با یک عدد نمایش داده می‌شود؟ دلیل آن این است که چون خطا برای سرور قابل تشخیص نیست. بنابراین با این نام نمایش داده می‌شود که خطایی در سرور رخ داده است که سرور قادر به تشخیص خطا نیست و شما باید با استفاده از روش‌هایی که برای برطرف کردن خطای 500 وجود دارد آن را برطرف کنید.

ذکر این نکته هم لازم است که چون ارور 500 باعث از دسترس خارج شدن سایت می‌شود و موتورهای جستجو نیز این خطا را تشخیص خواهند داد. بنابراین برای حفظ سئو سایت و جلوگیری از تاثیر منفی این خطا بر روی امتیازی که از موتورهای جستجو دارید، سریعا باید نسبت به برطرف کردن خطای داخلی سرور اقدام کنید.

 

آموزش رفع خطای Internal Server Error 500

درست است که این خطا سمت سرور است و اگر شما بازدید کننده باشید قادر به رفع آن نیستید. اما گاها ممکن است که به دلیل کش شدن مرورگر در زمانی که قبلا این مشکل نیز پیش داده باشد با ارور 500 مواجه شوید. در این صورت می‌توانید:

  • صفحه مرورگر را Refresh کنید.
  • حافظه پنهان را در مرورگر خود پاک کنید.
  • کوکی‌های مرورگر را حذف کنید.

وقتی ارور 500 وردپرس رخ می‌دهد در بیشتر موارد به خاطر اضافه کردن کدهای برنامه نویسی به فایل functions.php یا نصب افزونه‌ای است که با سایر افزونه‌ها یا قالب سایت باعث ایجاد اختلال شده و در کل سایت ارور 500 وردپرس را می‌بینیم. اما به منظور اطمینان بیشتر حتما سعی کنید یک یا دو مورد از سایر صفحات را نیز بررسی کنید.

در حالت کلی این خطا روی حالت پیشفرض هر وب‌سرور قرار دارد که عموما پیغام‌های زیر نمایش داده می‌شوند.

  • 500 Error
  • HTTP Error 500
  • 500. That’s an error
  • Internal Server Error
  • HTTP 500 Internal Error
  • 500 Internal Server Error
  • HTTP 500 – Internal Server Error

در تمامی پیغام خطاهای نمایش داده شده دو عبارت 500 و Internal server مشاهده می‌شوند. این خطا در سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز، اندروید، ios و… نیز به اشکال گوناگونی ممکن است نمایش داده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جهت مطالعه دیگر مقالات مرتبط صفحه آموزشگاه را مشاهده نمائید.

منبع: www.developer.mozilla.org

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا