Helm چیست؟

Helm چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

Helm ابزاری است که نصب و مدیریت برنامه‌های Kubernetes را ساده می‌کند. 

Helm ابزاری است که به شما در تعریف، نصب و ارتقاء برنامه‌های در حال اجرا در Kubernetes کمک می‌کند. به زبان ساده، یک موتور الگو است که manifest های Kubernetes را ایجاد می‌کند. نکته‌ای که Helm را مهم تر می‌کند این است که می‌تواند برنامه‌ها را نیز ارتقاء داده و مقیاس بندی کند.

Helm اولین مدیر بسته نرم افزاری است که در Kubernetes اجرا می‌شود. این امکان را برای توصیف ساختار برنامه از طریق نمودارهای مناسب و مدیریت آن با دستورات ساده فراهم می‌کند.

چرا Helm مهم است؟

Helm بهترین راه برای پیدا کردن ، به اشتراک گذاری و استفاده از نرم افزار ساخته شده برای Kubernetes است.

زیرا یک تغییر بزرگ در نحوه تعریف، ذخیره و مدیریت برنامه‌های سمت سرور است.

همچنین به شما در مدیریت برنامه‌های Kubernetes کمک می‌کند و Helm Charts به شما کمک می‌کند حتی پیچیده ترین برنامه Kubernetes را تعریف، نصب و ارتقا دهید.

ایجاد، ویرایش، اشتراک گذاری و انتشار نمودارها نیز آسان است.

به عنوان مثال، وقتی یک وب سایت ایجاد شده با WordPress ، Joomla ، Django یا هر CMS دیگر راه اندازی کنید. شما انتظار دارید که وب سایت از روز اول میلیون ها بازدیدکننده روزانه دریافت کند و باید اطمینان حاصل کنید که چنین تعداد زیادی از اتصالات منجر به توقف یا عدم دسترسی به خدمات نمی‌شود.


Helm میزان کار مورد نیاز برای استقرار، ارتقاء و مدیریت یک برنامه را در Kubernetes کاهش می‌دهد. این به محدود کردن خطای انسانی کمک می‌کند و همچنین پیکربندی اعلاناتی بیشتری برای فعال کردن گردش کار مانند GitOps ایجاد می‌کند.

اهمیت این قابلیت زمانی مشخص می‌شود که شما یک برنامه بزرگ و پیچیده داشته باشید. برنامه شما ممکن است حاوی ده ها شیء Kubernetes باشد که در هنگام ارتقاء نیاز به پیکربندی و تغییر دارند. همچنین اگر یک برنامه را چندین بار به کار می‌برید، کاربرد دارد. استفاده از یافتن و جایگزینی در چند manifest دستورالعمل فاجعه است. Helm می‌تواند این فرایند را آسان و قابل تکرار کند.

Helm چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

Helm چگونه کار می‌کند؟

Helm الگوها و مقادیر پیش فرض را در یک نمودار با مقادیری که ارائه کرده اید، همراه با اطلاعات مربوط به Cluster شما برای استقرار و به روز رسانی برنامه ها، ترکیب می کند. می‌توانید نمودارها را مستقیماً از repos، نمودارهایی که بارگیری کرده اید یا نمودارهایی که خودتان ایجاد کرده اید استفاده کنید. Helm از موتور قالب گیری Go استفاده می‌کند، بنابراین اگر با آن آشنا هستید، نحوه عملکرد نمودارها را خواهید فهمید.

از Helm 3 ، تمام داده های لازم به صورت محلی در پیکربندی کلاینت Helm یا در خوشه ای که نسخه ها نصب شده اند ذخیره می شود. در نسخه های قبلی Helm ، به یک جزء به نام tiller نیاز داشت که روی خوشه نصب شده بود. این جزء دیگر مورد نیاز نیست ، بنابراین نصب و استفاده از آِن اکنون آسان تر است.

Helm چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

چرا سرویس های میکرو اینقدر مهم هستند؟

هنگامی که چندین سرویس میکرو به جای یک برنامه یکپارچه وجود دارد، می‌توان هر یک از سرویس های کوچک را به صورت جداگانه مدیریت، به روز و اندازه گیری کرد.
مشکلات مربوط به یک سرویس کوچک بر عملکرد سایر اجزای برنامه تأثیر نمی‌گذارد.

جهت مطالعه دیگر مقالات مرتبط صفحه آموزشگاه را مشاهده نمائید.

منبع: www.tanzu.vmware.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا