web hosting

اهمیت سرویس میزبانی وب (Web Hosting)

میزبانی وب(Web Hosting) به شما امکان می دهد وب سایتی داشته باشید که در 7 روز هفته به صورت 24 ساعته در دسترس باشد. بسیاری از افراد اشتباه می کنند که اهمیت وب سایت را دست کم می گیرند. یک وب سایت در دنیای امروز معادل افتتاح مکان دوم برای کسب و کار شما است.

 

در ابتدای مقاله باید یادآور شوم که برای درک بهتر این مقاله نیاز است مقاله( Host چیست) را مطالعه بفرمایید.

web hosting

 

اگر میخواهید وب سایتی در اینترنت داشته باشید پس نیازمند Web Hosting هستید.

بدون سرویس میزبانی وب نمی توان سایتی را به صورت اکتیو یا به عبارت دیگر فعال و به روز در اختیار داشت پس داشتن یک سرویس میزبانی وب جز نیازهای اولیه یک وب سایت است.

 

در ادامه با هم به بررسی Web Hosting خواهیم پرداخت و مباحث مرتبط با آن را خواهیم آموخت

 

سرویس میزبانی وب (Web Hosting) چیست؟

شما می توانید میزبانی وب را به عنوان خانه ای تصور کنید که همه وسایل خود را در آن ذخیره می کنید. به جز اینکه ، به جای ذخیره سازی مبلمان و کالاهای خانگی ، شما تمام پرونده های لازم برای عملکرد وب سایت خود را ذخیره می کنید. این پرونده ها معمولاً شامل پرونده های HTML و CSS ، اسناد ، پرونده های رسانه ای و موارد دیگر هستند.

میزبان وب که در نهایت انتخاب می کنید شرکتی است که فضای سرور را برای اجاره شما به فروش می رساند. میزبان وب این سرورها را مدیریت کرده و میزبانی سایت خود را برای شما آسان می کند تا بازدیدکنندگان در سراسر جهان بتوانند به این پرونده های وب سایت دسترسی پیدا کنند.

اما ، برای اینکه وب سایت شما کامل باشد ، به یک نام دامنه نیز نیاز دارید. نام دامنه خود را به عنوان آدرس های موجود در خانه ها در نظر بگیرید. پیدا کردن خانه شما بدون آدرسی که مردم بتوانند آن را به یاد بیاورند بسیار دشوار است.

 چرا به سرویس میزبانی وب (Web Hosting) نیاز داریم؟

اگر می خواهید وب سایتی داشته باشید که بتوانید آن را متعلق به خود بدانید ، پس باید در هاست سرمایه گذاری کنید. خوشبختانه داشتن یک قطعه املاک و مستغلات آنلاین حتی هزینه آنچنانی ندارد.

1. شما کنترل دارید

وقتی وب سایت خود را در یک بستر رایگان دارید ، خطر می کنید. برای اینکه وب سایت شما آنلاین بماند باید با شرایط و ضوابط آنها موافقت کنید.

 

بسیاری از داستان های ترسناک آنلاین در مورد صاحبان سایت وجود دارد که وب سایت های سودآور خود را به دلیل نقض یک قانون یا شرایط خاص از بین می برند. اگر در ساخت وب سایت خود جدی هستید ، این خطری است که نمی توانید بپذیرید.

 

حتی اگر وب سایت شما دوباره آنلاین شود ، در این بازه زمانی فروش مهمی از دست خواهید داد و حتی می توانید برخی از بازدید کنندگان سایت خود را آزار دهید.

 

2. گزینه های بیشتر سفارشی سازی

مسئله دیگر در مورد سیستم عامل های میزبانی رایگان ، برندسازی مشترک است. به عبارت دیگر ، وب سایت شما مارک تجاری را با میزبان رایگان به اشتراک می گذارد. این از اعتبار شما نزد مشتریان می کاهد و بر نمای کلی و طراحی سایت شما تاثیر می گذارد.

 

وقتی از گزینه رایگان استفاده می کنید ، نمی توانید سایت خود را به دلخواه گسترش دهید یا سفارشی کنید. دسترسی به افزونه ها و ابزارها محدود خواهید بود و در نتیجه رشد سایت شما محدود می شود.

 

وقتی میزبان وب سایت خود هستید ، واقعاً کنترل آن را بر عهده دارید شما می توانید سایت خود را به دلخواه خود شخصی سازی کنید و فقط توسط خلاقیت خود محدود می شوید.

 

3. وب سایت شما ایمن است

هنگامی که سایت خود را میزبانی نمی کنید ، هرگز نمی توانید از امنیت کلی سایت خود خیلی مطمئن باشید. وقتی می توانید پلاگین های امنیتی و سایر اقدامات را انتخاب کنید ، می توانید از امنیت بالاتری در سایت خود مطمئن باشید.

 

بعلاوه ، بسیاری از شرکتهای میزبانی وب پشتیبانی 24 ساعته تخصصی را نیز ارائه می دهند ، بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکلی ، شخصی را در اختیار دارید که می توانید بلافاصله با او تماس بگیرید.

 

انواع سرویس میزبانی وب (Web Hosting)

وقتی جستجوی خود را برای میزبانی شروع می کنید ، متوجه میشوید که گزینه های میزبانی مختلفی وجود دارد. سبک میزبانی انتخابی شما بر اساس فضای ذخیره سازی ، دانش فنی مورد نیاز ، پشتیبانی ، سرعت و قابلیت اطمینان متفاوت خواهد بود.

 

در ادامه جزئیات متداول ترین نوع میزبانی را مشاهده خواهید کرد.

 

میزبانی مشترک(Shared Hosting)

میزبانی مشترک معمولاً ارزان ترین گزینه میزبانی موجود است. با میزبانی مشترک ، فضای سرور را با ده ها یا صدها سایت دیگر اجاره می کنید. منابع موجود در یک سرور واحد بین تمام سایتهای میزبان شده در آن سرور خاص به اشتراک گذاشته می شود.

 

از آنجا که برای راه اندازی آن دانش فنی کمی لازم است ، میزبانی مشترک به طور کلی برای افرادی که تازه کار خود را به صورت آنلاین آغاز می کنند ، یک گزینه عالی در سطح ابتدایی است.

 

میزبانی ابری(Cloud Hosting)

میزبانی ابری شبکه ای از سرورها را به شما ارائه می دهد. این نوع از میزبانی برای سایت هایی که حجم بالایی از ترافیک را دریافت می کنند بسیار مناسب است زیرا بار سرور می تواند در تعداد زیادی سرور مختلف توزیع شود.

 

میزبانی ابری برای وب سایت های بزرگی که مخاطبان جهانی تری دارند بسیار انعطاف پذیر و عالی است.

میزبانی VPS

 

با میزبانی VPS ، هر سرور خصوصی به سرورهای جداگانه ای تقسیم می شود که به روشی مشابه سرور اختصاصی عمل می کنند. منابع سرور به طور کلی با سایت های دیگر به اشتراک گذاشته می شود ، اما تعداد آنها بسیار کمتر از میزبانی مشترک است.

 

این یک انتخاب مناسب برای سایت هایی است که به منابع کنترل و سرور بیشتری نیاز دارند ، اما نمی خواهند در یک سرور اختصاصی سرمایه گذاری کنند.

 

میزبانی سرور اختصاصی(Dedicated Server Hosting)

 

سرورهای اختصاصی به شما امکان کنترل و شخصی سازی نهایی را می دهند. وب سایت شما تنها وب سایتی است که در سرور داده شده ذخیره شده است. این به شما امکان دسترسی بیشتر به منابع سرور و در کل عملکرد بالاتر سایت را می دهد.

 

این سبک میزبانی به طور کلی گرانتر است ، اما برای سایت های پرمخاطره و پربازدید باید یکی از گزینه های قابل توجه باشد.

 

وقتی شروع به کار آنلاین می کنید استفاده از یکی از گزینه های رایگان در آن وسوسه انگیز است. اما ، اگر در ساخت سایت یا خدمات سودآور جدی هستید ، باید میزبانی خود را به دست خود بگیرید.

 

منابع:

 www.hostgator.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا