آموزش تغییر نسخه ی php و تنظیمات آن در Cpanel

PHP مخفف Hypertext Preprocessor است.php یکی از پرکاربردترین زبان های اسکریپت نویسی در توسعه وب است. PHP در سرور پردازش می شود(ssr: Server Side Rendering) و معمولاً در خروجی آن به صورت html می باشد.

رایج ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس با این فناوری کار می کنند.PHP برای برنامه نویسان جدید بسیار ساده است و معمولاً در کنار MySQL – سیستم مدیریت پایگاه داده – در هاستینگ ها ارائه می شود.

PHP به طور پیش فرض روی حساب میزبانی هاست شما نصب شده است ، مگر اینکه در VPS Plan (سرور مجازی خصوصی) باشید ،زمانی که از یک هاست استفاده میکنید می توانید بدون نصب دستی از آن به طور مستقیم در وب سایت های خود استفاده کنید.

بعضی اوقات ، ممکن است لازم باشد نسخه پیش فرض PHP را تغییر دهید یا برخی از ماژول ها را فعال کنید یا احتمالاً گزینه های پیش فرض را مستقیماً از cPanel تغییر دهید و همه اینها اساس این راهنما را تشکیل می دهند.

پیش نیازها

  • یک نام دامنه به عنوان مثال www.example.com
  • یک حساب میزبانی وب که از cPanel و PHP پشتیبانی می کند
  • نام کاربری و رمز عبور cPanel.
  • فعال سازی CloudLinux بر روی هاست خود اگر سرویس دهنده ی شما آن را ارائه می دهد.

مرحله 1: وارد حساب cPanel خود شوید.

برای دسترسی به cPanel متن /cpanel را در دامنه اصلی خود که با حساب میزبانی شما مرتبط است اضافه کنید. به عنوان مثال ، اگر دامنه شما “www.example.com” باشد ، www.example.com/cpanel را در مرورگر خود تایپ کنید. سپس ، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید تا مانند زیر نشان داده شود:

مرحله 2: PHP version را در داشبورد cPanel جستجو کنید

پس از ورود به سیستم ، «php» را در جعبه متن جستجو وارد کرده و روی پیوند Select PHP version مانند تصویر زیر کلیک کنید:

مرحله 3: نسخه PHP را تغییر دهید

پس از ورود به صفحه ی select php version شما نسخه ی php فعال در کلاود لینوکس سیپنل خود مشاهده میکنید و میتوانید با کلیک بر روی نسخه فعال نسخه php هاست خود را به نسخه دلخواه خود به روز کنید. پس از انتخاب نسخه حتما بر روی Set as current کلیک کنید.

مرحله ۴:فعال و غیر فعال کردن افزونه PHP

در این قسمت بر روی Extentions کلیک کنید با کلیک کردن بر روی باکس پشت هر افزونه میتوانید آن را فعال یا غیر فعال کنید. و در هاست شما آن افزونه فعال و غیر فعال شود.

مرحله ۵: گزینه های PHP را سفارشی کنید

در همان صفحه ، پیوند “Options” را در بالا سمت راست قرار دهید و مانند تصویر زیر روی آن کلیک کنید:

در صفحه بعدی ، می توانید گزینه های مختلف PHP را مشاهده کنید که می توانید مطابق شکل زیر سفارشی کنید:

در بیشتر موارد ، در حال انتخاب گزینه های زیر خواهید بود

display_errors: این مقدار به طور پیش فرض “خاموش” است ، اگر آن را به “روشن” تغییر دهید ، خطاهای اسکریپت های PHP در مرورگر نمایش داده می شوند.

max_execution_time: این مقدار حداکثر زمان اجرای اسکریپت را نمایش می دهد. اگر بخواهید ممکن است مقدار را روی حد بالاتری تنظیم کنید.

post_max_size: این مقدار حداکثر مقدار قابل قبول برای متغیرهای POST و GET را نمایش می دهد. این بیشتر در فرمهای وب رایج است.

upload_max_size: برای تنظیم حداکثر اندازه پرونده بارگذاری که باید در وب سایت شما پشتیبانی شود ، می توانید این مقدار را تغییر دهید. به عنوان مثال ، اگر یک پایگاه داده بزرگ MySQL را بارگذاری می کنید ، ممکن است لازم باشد این مقدار را تنظیم کنید.

نتیجه

در این راهنما ، ما به شما نشان داده ایم که چگونه نسخه PHP را تغییر دهید ، برخی از برنامه های افزودنی را فعال / غیرفعال کنید و بسته به نیاز میزبانی خود گزینه های مختلف PHP را شخصی سازی کنید. این بهترین چیز در مورد cPanel است زیرا سفارشی سازی PHP را بسیار آسان می کند. امیدواریم از این راهنما لذت برده باشید و به شما کمک خواهد کرد تا تنظیمات PHP خود را متناسب با نیازهای میزبانی وب خود تنظیم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا