رفع ارور 408 request timeout

رفع ارور 408 request timeout

بارها برای شما هم پیش آمده که قصد بازدید از سایتی دارید اما با خطا روبرو می‌شوید. ارور request timed out یکی از رایج‌ترین خطاهایی است که در بازدید از وب سایت دیده می‌شود. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که خطای 408 request timeout چیست و چگونه باید خطای 408 را رفع کنید.

ارور 408 request timeout چیست؟

ارور 408 request timeout یک کد وضعیت http است که نشان می‌دهد سرور در مدت زمان اختصاص داده شده درخواست کاربر را دریافت نکرده است. به این ترتیب سرور ارتباط را خاتمه داده و به مرورگر کاربر کد خطای 408 می‌فرستد که معمولاً به صورت 408 request timeout نمایش داده می‌شود. این ارور در دسته کدهای خطای 4xx قرار می‌گیرد که به معنی اشتباه از سمت کاربر است؛ اما همیشه این چنین نیست.

غالباَ در وب‌سایت‌های مختلف به ویژه در وب‌سایت‌های بزرگ، به صورت سفارشی‌سازی شده پدیدار می‌شود. بنابراین به خاطر داشته باشید که این خطا ممکن است خود را به طریق مختلف نشان دهد. معمول‌ترین شکل‌های نمایش آن به صورت زیر است:

  • 408: Request Timeout
  • HTTP Error 408 – Request Timeout
  • 408: request Timeout
  • The Request Has Timed Out

رفع ارور 408 request timeout

دلیل بروز خطای 408

ارور 408 یک کد وضعیت http است و بدان معنا است که درخواستی که شما به سرویس‌دهنده‌ی وب‌سایت ارسال کرده‌اید (به عنوان مثال درخواستی برای بارگذاری یک صفحه‌ی وب) نسبت به آن‌ زمانی که سرویس‌دهنده‌ی وب‌سایت در نظر گرفته است، طولانی‌تر شده است.

به بیان دیگر، مهلت زمانی ارتباط شما با وب‌سایت به پایان رسیده است.

چگونگی رفع ارور 408

1. بررسی اتصال اینترنت

اگر اینترنت شما بسیار کند باشد یا مشکلی در اتصال وجود داشته باشد، احتمالاً خطای 408 رخ می‌دهد. کند بودن اینترنت باعث طولانی شدن درخواست و در نتیجه آن خطای 408 می‌شود. اگر مشکل از اینترنت شما باشد باید با شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنت خود تماس بگیرید.

2. صفحه را مجددا بارگزاری کنید (Refresh)

امکان دارد یک مشکل موقتی باعث بروز ارور 408 Request Timeout شده باشد. یک بار صفحه را Refresh کنید شاید مشکل حل شود.

3. تغییر IP سیستم

گاهی مشکل بروز این خطا مربوط به IP سیستم شما می‌شود. با استفاده از VPN یا دیگر ابزارهای تغییر IP، سعی کنید با IP کشور دیگری به سایت متصل شوید.

4. آدرس سایت (URL) را بررسی کنید

یکی از مهمترین دلایل بروز خطای 408 Request Timeout، اشتباه تایپ کردن آدرس سایت است. به این ترتیب اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید آیا URL را به درستی تایپ کرده اید یا خیر. به نام دامنه و صفحه وب‌سایتی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید توجه کنید که به درستی وارد شده باشد.

5. با مدیر سایت تماس بگیرید

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کردید و باز هم نتوانستید خطای 408 Request Timeout را برطرف کنید، بهتر است با مدیر سایت تماس بگیرید. برای برقراری ارتباط با سایت نیز می‌توانید از ایمیل یا شماره تلفن آن‌ها استفاده کنید.

جهت مطالعه دیگر مقالات مرتبط صفحه آموزشگاه را مشاهده نمائید.

منبع: www.lifewire.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا