database on cpanel (ساخت دیتابیس در سی پنل)

در این مقاله تصمیم گرفته ایم که  اموزش ساخت دیتابیس در سی پنل را به شما نمایش دهیم، در نظر داشته باشید با این مقاله به ساده ترین شکل ممکن می توانید یک دیتابیس داخل هاست سی پنل خود ایجاد کنید. اگر تمامی مسیرهای گفته شده را به طور دقیق دنبال کنید به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

 

روش ساخت نام دیتابیس در Cpanel

اولین گام برای ساخت دیتابیس در سی پنل ورود به محیط سی پنل است، می دانیم که ابزارهای مختلفی در سی پنل برای ما فراهم شده است که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند اما ما امروز تنها می خواهیم به ساخت دیتابیس در سی پنل اکتفا کنیم. بنابراین وارد بخش Databases می شویم و بر روی آیکونی که به رنگ قرمز برایتان علامت زده ایم کلیک می کنیم. mysql databases اولین گام برای ساخت دیتابیس در cpanel محسوب می شود.

cpanel

 

پس از کلیک بر روی آیکون نام برده صفحه ای برای شما باز می شود که شامل یک کادر و یک آپشن دقیقاً زیر کادر است، در این بخش در ابتدا باید درون کادر مشخص شده نام دیتابیس خود را وارد کنید که ما اینجا CPANEL وارد کرده ایم.

در مرحله بعدی باید بر روی دکمه create database کلیک کنید. این دکمه همانطور که در تصویر مشخص است به رنگ آبی است. پس از کلیک بر روی این بخش پیغام سبز رنگی به شما نمایش داده می شود که نشان دهنده این است که تا به این جای کار را با موفقیت انجام داده اید. دقت کنید که ساخت دیتابیس در سی پنل باید به صورت پیوسته در یک زمان صورت بگیرد.

cpanel

اموزش ساخت نام کاربری دیتابیس در Cpanel

بخش بعدی که برای ساخت دیتابیس در سی پنل در نظر گرفته شده است، مربوط به نام کاربری و رمز عبور است. در این مسیر باید بر روی jump to mysql users که در صفحه اولیه قرار دارد کلیک کنید این گزینه را برای شما به رنگ قرمز نشان داده ایم.

cpanel

پس از کلیک بر روی jump to mysql users باید اسکرول را به سمت پایین بکشید. تا جدول نام و پسورد نمایش داده شود. در این بخش سه فیلد خالی برای شما نمایش داده می شود که در فیلد اول باید نام کاربری و در دو فیلد بعدی باید رمز و تکرار رمز شما قرار بگیرد. در این مسیر ما نام کاربری را novinparva وارد کردیم و به صورت رنگی به شما نمایش دادیم، در نظر داشته باشید که این نام می تواند طبق سلیقه شما انتخاب شود. شما باید تمامی گام های ساخت دیتابیس در سی پنل را به درستی رعایت کنید.

cpanel

انتخاب رمز توسط سی پنل

در صورتی که تمایل به انتخاب رمز خاصی ندارید می توانید از خود سی پنل بخواهید یک رمز قوی به شما ارائه دهد به این ترتیب باید بر روی بخش password generator کلیک کنید.

cpanel

 

پس از کلیک رمزی به شما نشان داده می شود که باید ان را در محیط notepad به صورت ذخیره نگاه دارید. دقت کنید که رمز قابل کپی شدن است باید در بخشی مشخص حفظ شود. شما بعدا به این رمز نیاز خواهید داشت.

cpanel

در نهایت تیک مربوطه را در وضعیت فعال قرار می دهیم و همانطور که در تصویر رنگی شده است باید بر روی دکمه use password کلیک کنید.

cpanel

پس از کلیک وارد صفحه اصلی می شوید. با رنگ سبز مشخص می شود که رمز به طور دقیق برای شما جانمایی شده است.

cpanel

در نهایت باید بر روی دکمه create user که در شکل برای شما به رنگ قرمز مشخص شده است کلیک کرده تا پیغامی مبنی بر اینکه عملیات به درستی انجام شده است، ظاهر شود. ساخت دیتابیس در سی پنل حتی اگر برای بار اول نیز صورت بگیرد آسان و بدون دردسر است.

اتصال دیتابیس به نام کاربری انتخاب شده در Cpanel

تقریباً در مراحل آخر کار هستیم و حال نوبت این است که دیتابیس ساخته شده را به نام کاربری و رمزی که انتخاب کرده ایم متصل کنیم. در واقع در این بخش تأکید بر ارتباط صحیح کاربر و دیتابیس است.

cpanel

اگر در صفحه اصلی اسکرول را به پایین بکشیم بخشی نمایش داده می شود که add user to database نام دارد، در این بخش در کادر شماره یک باید نام کاربری و در کادر شماره ۲ باید پسوردی که قبلاً انتخاب شده بود و کپی کرده بودیم را وارد کنیم. در نهایت باید بر روی دکمه add کلیک کرده و وارد صفحه Manage User Privileges شویم. در این صفحه باید میزان دسترسی دیتابیس رو به طور دقیق مشخص کنیم.

cpanel

دسترس پذیری برای دیتابیس

بخشی به اسم all privileges وجود دارد که اگر تیک آن را فعال کنیم می توانیم به سادگی دسترسی های زیادی را برای دیتابیس فعال سازیم.

در نهایت با کلیک بر روی دکمه Make change وارد صفحه ای می شویم که پیغام تایید را ارسال می کند. این پیغام اغلب به صورتYou have given the requested privileges on the database to the user نشان داده می شود.

نکات طلایی ساخت دیتابیس در سی پنل

در آخرین مرحله نام دیتابیس و همین طور نام کاربری به شما نشان داده می شود. در وارد کردن مجدد این گزینه باید دقت کنید که حروف و اعداد و هر آنچه که انتخاب کرده اید به درستی وارد شود. ساخت دیتابیس در سی پنل بسیار آسان است و هیچ مشکلی در این مسیر دیده نمی شود. رمز عبور را همیشه نزد خود نگهداری کنید.

ساخت دیتابیس جدید می تواند در نهایت ۶۴ کاراکتر را شامل شود و بیش از این مقدار را مجاز نخواهد بود.

جمع بندی در خصوص ساخت دیتابیس در سی پنل

پسوردی که انتخاب می کنید باید حداقل شامل ۷ کاراکتر باشد و البته کاراکترهای انتخاب شده نیز باید به صورت ترکیبی و با امنیت بالا انتخاب شود. در نظر داشته باشید که همیشه ساخت دیتابیس در سی پنل اگر دقیق دنبال شود تنها ۵ دقیقه زمان می برد. ما به شما پیشنهاد می کنیم که در انتخاب نام دیتابیس و نام کاربری از کلماتی استفاده کنید که همخوانی داشته باشد اما یکسان نباشد. مثلاً می توانید از یک آندرلاین در بخشی از واژه انتخابی استفاده کنید.

در نظر داشته باشید سایر مقالات مربوط به cpanel را از اینجا بخوانید.

منابع:

www.cpanel.net

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا