گرفتن whois از دامنه

نحوه whois گرفتن از دامنه

به طور کلی هر فردی که ثبت دامنه انجام داده است ، مشخصات خود را وارد کرده است. شما با whois می توانید مشخصات صاحب امتیاز دامنه را مشاهده نمایید ، در این مطلب قصد داریم تا نحوه whois گرفتن از دامنه را به شما آموزش دهیم ، ما به شما روش هایی را معرفی می کنیم تا توسط هر سیستم عاملی بتوانید اطلاعات دامنه مورد نیاز خود را مشاهده کنید.نحوه دسترسی به اطلاعات شخص صاحب دامنه

اگر هنوز با دامین آشنا نیستید میتوانید اینجا درباره دامین(domain) بیشتر بخوانید.

در مشخصات ثبتی دامین اطلاعات زیر حائز اهمیت می باشد:

Registrar: شرکت ثبت کننده دامین در ICANN

Registrant: مالک قانونی دامین است . رجیسترنت همان شخصی است که دامین را ثبت میکند و دامین به نام آن فرد ثبت می گردد. اگر دامین مربوط به شرکت است بهتر است رجیسترنت نام آن شرکت باشد. رجیسترنت امکان استفاده، فروش و یا تغییر مالکیت دامین را خواهد داشت.

Name Server: نام dns های ذکر شده در این قسمت مشخص می کند که دامین مذکور از میزبانی کدام شرکت استفاده می کند.

Date Expiration: نشان دهنده تاریخ انقضا دامین می باشد.

last updated: آخرین تاریخ بروز رسانی دامین

Status: وضعیت دامین را در دوره های زمانی مختلف مشخص می نماید.

 ایمیل موجود در قسمت Administrative: این ایمیل مالک رسمی دامین شناخته می شود. چنانچه دامین مربوط به شرکت می باشد بهتر است ادمین (admin – administrative) نام شخص باشد مثلا به نام مدیرعامل شرکت باشد.

نحوه whois گرفتن از دامنه های ملی :

اگر شما فصد دارید از یک دامنه .ir یا دامنه هایی مانند co.ir یا ac.ir و سایر پسوند های ملی whois بگیرید ، بهترین روش آن وب سایت ایرنیک است ، شما می توانید با مراجعه به وب سایت ایرنیک از دامنه ملی خود whois بگیرید. توجه کنید که این وب سایت تنها از دامنه های ایران پشتیبانی می کند.

نحوه گرفتن whois از دامنه های بین المللی :

بهترین روش برای whois گرفتن از دامنه های عمومی و بین المللی استفاده از  وب سایت domaintools  است ، این سایت تقریبا کامل ترین اطلاعات را به شما نمایش می دهد، نمایش مشخصات صاحب امتیاز دامنه شامل نام ایمیل و تلفن ، نمایش تعداد دامنه های ثبت شده با ایمیل صاحب امتیاز ، نمایش whois history و DNS history ، نمایش محل قرار گیری سرور سایت ، نمایش وضعیت وب سرور ، رتبه SEO ، و مرکز ثبت دامنه از جمله امکانات این سایت می باشد.

منابع:

www.domaintools.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا